Directie-update: aftrap seizoen 2019|2020

Het Eredivisieseizoen 2019|2020 is voor Vitesse enerverend begonnen. In GelreDome werd landskampioen Ajax in een spectaculaire wedstrijd op 2-2 gehouden. Voorafgaand aan de wedstrijd trapte algemeen directeur Pascal van Wijk af door de supporters een update te geven over een aantal actuele zaken. Daarom, nu het seizoen officieel is begonnen, de tweede directie-update van het seizoen.

Algemeen directeur Van Wijk: “Inmiddels heeft Vitesse bijna 9.500 seizoenkaarthouders. Dat is naar verwachting en dagelijks loopt het aantal nog iets op. We hebben met z’n allen het seizoen op een succesvolle manier afgetrapt. Voorafgaand aan de wedstrijd was er het fanplein onder de Charly Bosveld-tribune (Oost) en de sfeer in het stadion was goed. Het gelijkspel betekende ook dat we al zestien competitiewedstrijden op rij ongeslagen zijn in GelreDome. Dat is de langste reeks in de afgelopen zeventien jaar. Een mooi gegeven, wat we natuurlijk zo lang mogelijk in stand willen houden.”

Van Wijk vertelde ook dat Airborne een belangrijke rol gaat spelen dit seizoen: “Zoals iedereen in deze omgeving begrijpt, staat 75 jaar Airborne dit seizoen centraal. Als Arnhemmer weet ik wat Airborne betekent voor de regio. Het hele jaar komt Airborne terug bij Vitesse. In september gaan we groots uitpakken met de jaarlijkse Airborne-wedstrijd (in samenwerking met Supportersvereniging Vitesse) en ik vind dat we met het Airborne-shirt het allermooiste uitshirt van de Eredivisie hebben.” 

image

Commercieel directeur Olivier Smit gaat nader in op het partnership met de nieuwe hoofdsponsors Koninklijke Burgers’ Zoo en Nederlands Openluchtmuseum. Smit: “We zijn vooral heel trots dat grote en iconische Arnhemse partijen als Koninklijke Burgers’ Zoo en Nederlands Openluchtmuseum hoofdsponsor zijn geworden van Vitesse. Samen willen we, onder het motto ‘Dagje uit in Arnhem’, laten zien wat Arnhem allemaal te bieden heeft. We hebben een uniek concept ontwikkeld, in een vorm die nog nooit eerder is gedaan. Hierin worden alle partijen in hun kracht gezet en worden doelstellingen gerealiseerd.  Een onderdeel van de samenwerking heeft betrekking op toegangskaarten. Daarnaast realiseren we financiële groei door middel van een substantiële bijdrage. Gegarandeerde inkomsten voor de club dus. Samen met de nieuwe partners Succesparken, Nike, Voetbalshop en Osonyq en de gecontinueerde samenwerking met de tenuesponsors Prins Petfoods, Cleanmat Trucks en Duno Air heeft Vitesse een belangrijke en grote stap voorwaarts gemaakt.” 

image

Nieuws delen