VITESSE-THUISSHIRT 2019|2020: ERNEMSE TROTS

Met trots presenteren wij het thuisshirt voor seizoen 2019|2020! In samenwerking met Nike is een thuisshirt ontworpen dat de verbinding maakt met de stad Arnhem. Natuurlijk vormt geel swert en de brede verticale banen de basis van het shirt. In de kraag staat de opdruk ‘Arnhem’. Ook komt de adelaar terug, als verwijzing naar de stad en het Vitesse-logo. Het thuistenue wordt woensdag 3 juli voor het eerst gedragen, tijdens de eerste oefenwedstrijd van het seizoen.

Ernemse trots!
Arnhem en Vitesse zijn onderdeel van een rijk Gelders verleden. Arnhemmers zijn trots, stille genieters. Trots op de omgeving, de historie en haar karakteristieke eigenschappen. Inzet en vechtlust hebben ervoor gezorgd dat de kansen die voorbij kwamen benut werden. Zo ontstond de infrastructuur, de architectuur en de instituten die de stad en de omgeving rijk is, zoals Musis Sacrum, de trolleybussen, Papendal, Eusebius, de berenkuil, Koninklijke Burgers’ Zoo, het Nederlands Openlucht Museum, Airborne Museum Hartenstein en de bekende bruggen. Vitesse is trots op Ernem!

AIRBORNE-WEDSTRIJDSHIRT 2019|2020: LEST WE FORGET 

Vitesse presenteerde maandag 15 juli op unieke wijze het Airborne-wedstrijdshirt en tevens het uitshirt voor het seizoen 2019|2020. Met een parachute werd het shirt naar de Arnhemse Rijnkade gebracht, waarna het werd overhandigd aan de Burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch.



75 jaar Airborne
 
In september 2019 is het 75 jaar geleden dat Slag om Arnhem plaatsvond. Het wedstrijdshirt is daarom geïnspireerd op 75 jaar Airborne. Het shirt heeft de kenmerkende blauwe en maroonrode kleuren, de kleuren van de eerste Britse luchtlandingsdivisie (Airborne). Met dit speciale shirt eren we de veteranen voor hun bewezen diensten.

John Frostbrug 
Op de voorzijde van het shirt is met een sublimatie de John Frostbrug afgebeeld. Deze brug speelde een cruciale rol tijdens de Slag om Arnhem. Boven de brug zijn nog aan aantal parachutisten afgebeeld en een modern vliegtuig als koppeling naar het heden. Eén van de parachutisten draagt het cijfer 75.

Lest we forget! 
Lest we forget, vertaalt naar het Nederlands: ‘Opdat we nooit vergeten’! Dit is de tekst die aan de achterzijde van het shirt is bedrukt. Naast de tekst staat de Pegasus, het symbool dat als insigne werd gedragen door de Britse 1e Luchtlandingsdivisie.

1944 shirts uniek genummerd 
In totaal zijn er 1944 Airborne wedstrijdshirts geproduceerd. 1944 refereert aan het jaartal waarin de Slag om Arnhem plaatsvond. Ieder Airborne-wedstrijdshirt is uniek genummerd in de nek aan de binnenzijde van het shirt.

Uitshirt 
Door de 75ste herdenking speelt Vitesse een heel seizoenlang in het Airborne-wedstrijdshirt. Bij zoveel mogelijk uitwedstrijden draagt onze selectie dit shirt als eerbetoon aan de veteranen. Is het vanwege de kleurstelling niet mogelijk om in ons Airborne-wedstrijdshirt aan te treden dan spelen we uiteraard in geel swert.

Nieuwe hoofdsponsors 
Gelijktijdig met het shirt werd ook de nieuwe hoofdsponsors gepresenteerd. Burgers’ Zoo en het Nederlands Openluchtmuseum zijn als hoofdsponsors verbonden aan Vitesse. Het Nederlands Openluchtmuseum staat op het shirt bij alle thuiswedstrijden, Burgers’ Zoo bij de uitwedstrijden.

Nike official teamwear supplier Vitesse 
Nike en Vitesse hebben een vierjarig contract ondertekend. Daarmee is Nike de komende jaren official teamwear supplier van Vitesse. Naast de wedstrijdtenues is er ook een trainings- en presentatiecollectie ontwikkeld voor spelers en staf.

image